… se byli podívat studenti a žáci VOŠ a SŠ automobilní ve výrobním závodě v Kopřivnici.

Terénní nákladní automobil se začíná stavět od podvozku, který je tvořen nápravami a trubkami. Potom se namontují kola, přidá se rám a osadí se potřebnými agregáty, jako je motor, katalyzátory, převodovka, klimatizace. Nakonec se přimontuje kabina, auto se vyzkouší na diagnostice i při jízdě v terénu, kdy na polygonu odjezdí 60 km. Pokud je všechno v pořádku, pak jde auto do myčky a po osušení se nakonzervuje, aby mohlo být předáno zákazníkovi.

A když už jsme v Kopřivnici, podíváme se do technického muzea, kde je historie automobilky Tatra zdokumentována od výroby vagónů a prvního automobilu v roce 1897, výroby prvního nákladního automobilu v roce 1898, přes slavný Tatraplán a „T603“ až po současnost.