pariz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ve dnech 10.10 – 13.10.2018 navštívili žáci školy autosalon v Paříži pod dohledem Ing. Gregora a Ing. Vlčka.

Odjezd ze Zábřeha proběhl dle plánu ve středu v 15:00 h. Následoval noční přejezd přes Německo do Francie.

Ve čtvrtek 11.10.2018 proběhl příjezd do Paříže. Po příjezdu proběhla prohlídka města. Žáci zde mohli vidět Eiffelovu věž, na kterou mohli následně i vystoupat popřípadě vyjet výtahem, následně si žáci mohli také prohlédnout Invalidovnu, kde je pochován slavný Napoleon Bonaparte. Po prohlídce Invalidovny následnoval přechod přes řeku Seinu do Tuilerijských zahrad a následně do muzea umění, Louvre, kde mohli žáci vidět např. slavnou Monu Lisu. Večer byla absolvována hodinová plavba lodí po řece Seině, při které bylo možno spatřit osvětlenou Eiffelovu věž a velkou část památek v Paříži. V pozdních hodinách proběhlo ubytování účastníků v hotelu F1 na okraji Paříže.

V pátek 12.10.2018 jsme navštívili samotný autosalon na výstavišti Porte de Versailles. I přes absenci některých významných automobilek (např. Volkswagen, Bentley, Opel, Subaru, Volvo, Fiat, Ford…) se bylo stále na co koukat. Mezi nejdůležitějšími vozidly výstavy byla určitě nová řada 3 a sportovní roadster Z4 od BMW. Audi dovezlo futuristickou studii Audi PB18 e-tron a modernizované závodní náčiní na vytrvalostní závody vozů GT: Audi R8 LMS GT3 EVO. Ferrari si na nás připravilo modely Monza SP1 a SP2-limitované kousky s atmosférickým dvanáctiválcem ve stylu F1 roku 1950-60. Peugeot příjemně překvapil s nádherným neo-retro konceptem E-Legend. Mercedes se vrátil do dob „stříbrných šípů“ se studií EQ Silver Arrow. Porsche na autosalonu slavilo sedmdesátiny ve velkém stylu: pochlubilo se s  911 RSR „pink pig“ kterému se podařilo vyhrát legendárních 24 hodin Le Mans v kategorii továrních vozů GT a z jejich muzea ve Stuttgartu byly dovezeny ty nejlepší kousky jako je například Porsche 356 Speedster, 959, Carrera GT, 911 GT1, 918 apod.. Při této příležitosti představili limitku 911 Speedster, které se vyrobí jen 1948 kusů (odkaz na rok založení značky). Dalším odkazem na letošní Le Mans byl historii měnící prototyp Toyota TS050, absolutní vítěz 24H Le Mans 2018. Tato Toyota pro dlouhých letech snažení konečně ulovila pro Japonsko druhý titul na tomto závodě. První a dlouho jediné vítězství pro zemi vycházejícího slunce získala legendární rotační Mazda 787B v roce 1991. Naše Škodovka se nenechala zahanbit, dlouho očekávaný Kodiaq RS byl velice frekventovaným tématem na tomto autosalonu, a prototyp Vision RS byl zajímavou ukázkou toho,jak by Škodovky mohly vypadat v blízké budoucnosti. Zajímavým bonusem byla samostatná sekce s různými historickými vozy všech ročníků,značek,a využití.

Po prohlédnutí všech vystavených kousků jsme se odebrali zpět do autobusu na cestu domů.

V sobotu dopoledne 13.10.2018 jsme se bezpečně dostali zpět do areálu školy.

Autoři: Jaroslav Stojar a Jan Korytář